Naam:
567

Over ons

(geschreven in 2009)

Hoi,

Mijn naam is Nils, ik ben 10 jaar en zit in groep 8. Mijn ouders hebben mij al naar veel plekken op de wereld meegenomen (zie de kaart hier onder), maar nu gaan we een keer echt helemaal rond. Omdat ik zelf na de CITO ook tijd heb, (dit houdt niet in dat ik niet meer iets ga leren) gaan we eind april 2009 weg.

Met mijn school hebben we afgesproken dat ik het lesmatriaal mee krijg zodat ik onderweg nog de laatste lessen ga maken. Deze weblog zal ik bij houden om de reis op te schrijven. Een soort maandverslag maar dan vaker zodat iedereen kan lezen wat ik meemaak en leer onderweg.

Ik heb als voorbereiding al een spreekbeurt in de klas gehouden over de wereldreis en de wereldwonderen die we onderweg tegenkomen.

Wordt vervolgd .......

Over onze reis

Als alles goed gaat kom ik onderweg in deze 'nieuwe' landen:

China, Indonesie (Java/Bali), Australie, Nieuw-Zeeland, Frans Polynesie (Tahiti), Paaseiland, Chili, Peru, Spanje (Madrid).

Ik ga de volgende (gekwalificeerde) wereldwonderen zien :
*  Great Wall (China);
*  Borobudur (Indonesie);
*  Opera House (Sydney);
*  Paaseiland beelden (Chili);
*  Machu Picchu (Peru).

Ik heb een aantal persoonlijke 'wereldrecords':
#1 west:

#7 warmste punt:
Valley of Fire, Arizona, USA (augustus 2011), 43 C
#8 koudste punt:
Utrecht, Nederland, -10 C

Ik denk dat ik  er op mijn wereldreis tenminste 4 wereldrecords ga breken. Welke en waar precies denken jullie? Reageer nu op het weblog of via email: [email protected]. De winnaar krijgt een echte ansichtkaart met postzegel vanaf Paaseiland. Geef dus ook je adres op.

Ik vind het leuk als jullie af en toe met mij mailen en vertellen hoe het in Nederland is. Korte berichten kunnen via deze site (laat een reactie achter), langere emails via [email protected]. Hiermee zorgen jullie er ook voor dat ik geen heimwee krijg, hoop ik..

grtz,

Bezochte landen

Wij hebben 55 landen (22%) bezocht:

Andorra, Australië, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canada, Chili, China, Denemarken, Duitsland, Egypte, Finland, Frankrijk, Frans-Polynesië, Gambia, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Indonesië, Israël, Italië, Jordanië, Kroatië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Marokko, Monaco, Namibië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oman, Oostenrijk, Peru, Polen, Portugal, Rusland, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.