Madrid

21 augustus 2009 - Madrid, Spanje

Madrid was ernstig warm vanaf het begin en dus moeilijk. Eigenlijk wilden wij Madrid laten vallen, maar er bleek geen enkele eerdere vlucht naar Amsterdam. Ook was het bloedheet, meer dan 35C, toen wij de koffers vanaf het vliegveld naar het hotel sleepten, metro in metro uit, trap op trap af.

De receptie in het hotel was niet erg vriendelijk, waarschijnlijk hadden ze ook warm, net als wij.  Dus gingen we naar de Plaza Mayor, het grote plein, waar we in de schaduw gedronken en gegeten hebben. De dagen erna hebben we Madrid verkend: best een mooie stad. Het grote park waar je heerlijk op een terras in de warme schaduw kon zitten, het Real Madrid-stadion, de FNAC voor de C'D's, de grote pleinen, de suikertaarten en moderne architectuur, de kleine straatjes en vooral: de terrassen. Drinken, drinken, drinken.

Plaza Mayor, MadridPlaza d'Espagna, MadridSuikertaarten in MadridStraathoek, MadridNils voor de moderne kant van MadridSantiago Bernabeu-stadion (Real Madrid)Souvenirwinkel, MadridOnno & Shrek in Madrid

Per ongeluk vonden we ook nog de Tony Roma's (slecht) en de TGI Friday's (goed) dus dat was weer spare-ribjes knabbelen. De autohuur bij Hertz ging de mist in en naar de zee met de TGV was ook toch net iets te dol.

Wel leuk, Madrid. Als het wat koeler is. en de Madrilenen dan ook iets minder onvriendelijk zijn. Het airport was een dieptepunt in klantgericht - het is leuk om een airport en een vliegmaatschappij te hebben, alleen waarom moeten al die mensen nou komen  - en toen waren we weer thuis.

Overleefd, vol van herinneringen en verhalen. de evaluatielijstjes komen nog en dan is het voorbij ...